پیچ تنظیم چیست و چه کاربردی دارد؟

پیچ تنظیم چیست و چه کاربردی دارد؟

هنگامی که بیشتر مردم به پیچ فکر می کنند، بست های سنتی با نوک تیز را تصور می کنند. پیچ ها در انواع اندازه ها و مشخصات موجود هستند. اگرچه اکثر آنها دارای این طراحی سنتی هستند، اما برخی از آنها دارای طراحی جایگزین هستند. به عنوان مثال، پیچ های تنظیمی وجود دارد که بدون سر هستند. آنها سر مشابه پیچ های سنتی ندارند. ما در این مقاله از سایت دیانی قصد داریم در مورد پیچ های تنظیم صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با پیچ های تنظیم

پیچ های بسته که به عنوان پیچ های کور هم شناخته می شوند، بست هایی هستند که کاملاً از یک میله رزوه دار تشکیل شده اند. به طوری که نه سر دارند و نه انعام دارند. در عوض، پیچ های تنظیم فقط از یک میله با رزوه یکنواخت تشکیل شده است. رزوه معمولاً در تمام طول یک پیچ تنظیم می شود. از بالا به پایین، نخ بیرونی را می پوشاند.

تفاوت پیچ تنظیم و پیچ سنتی

پیچ های تنظیم با پیچ های سنتی متفاوت است. همانطور که قبلا ذکر کردیم آنها سر یا نوک ندارند. سر قسمت مشترک یک پیچ سنتی بوده و ممکن است دارای یک فرورفتگی باشد که از سر صاف یا فیلیپس پشتیبانی می کند، یا ممکن است دارای شکل شش ضلعی باشد که از آچار پشتیبانی می کند. صرف نظر از این، می توانید با درگیر کردن سر با بیت مناسب، یک سر سنتی را نصب و حذف کنید. پیچ های سنتی علاوه بر سر، نوک هم دارند. نوک انتهایی تیز بوده و در مواد یا قطعات کار فرو می رود. شما یک نوک در پیچ های تنظیم پیدا نمی کنید. پیچ های تنظیمی به سادگی میله های رزوه ای هستند. آنها نوک یا سر ندارند. پیچ های تنظیم کاملاً به عنوان میله های رزوه ای مشخص می شوند.

کاربردهای پیچ تنظیم

با توجه به اینکه آنها سر یا نوک ندارند، ممکن است تعجب کنید که پیچ های تنظیم برای چه چیزی استفاده می شوند. پیچ های تنظیم کاربردهای مختلفی دارند که یکی از رایج ترین آنها اتصال دو قسمت به یکدیگر است. با فرض اینکه دو قسمت دارای سوراخ های رزوه شده در اندازه مناسب هستند، می توان آنها را با یک پیچ تنظیم متصل کرد. نیمی از پیچ تنظیم در یکی از قسمت ها و نیم دیگر در قسمت مخالف قرار می گیرد. سپس پیچ تنظیم دو قسمت را به هم متصل می کند و در عین حال از تراز بودن آنها اطمینان می یابد. پیچ های تنظیم معمولا در سیستم های قرقره و شفت استفاده می شود. برای اتصال قرقره به شفت می توان از پیچ تنظیم استفاده کرد. آنها را می توان با استفاده از درایو آچاری مانند سوکت شش گوش نصب کرد. پیچ های تنظیم به قرقره ها اجازه می دهد تا به یک شفت متصل شوند.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0